Zápis ze schůze SDH - 22. březen 2013
Zápis ze schůze SDH Chorušice
ze dne 22. března 2013
Tato schůze byla svolaná potřebou ujasnit si záležitosti ve vedení našeho sboru. Sešlo se 22členů. Schůzi vedl p. Franc František. Ověřovatelé zápisu: Kašparovský Vladimír, Lerch Josef.
Program:
1) Volba kompletního výboru
2) Schválení Stanov Sboru dobrovolných hasičů Chorušice
3) Projednání možností oslav 110 výročí založení SDH Chorušice
4) Vyúčtování plesu a VVH
5) Rozpočet na rok 2013
6) Možnost pojištění automobilu u Hasičské vzájemné pojišťovny s možností provize pro SDH
7) Diskuze
K 1)
Volili jsme takto : pro + proti - zdržel se hlasování /
- Starostu SDH návrh Franc František, Chorušice 61, 4.11.1974 21+ 0- 1/
- Zástupce starosty návrh Kašparovský Vladimír, Choroušky 22, 11.4.1964 21+ 1- 0/
- Velitele SDH návrh Lerch Josef, Chorušice 83, 9.11.1974 21+ 1- 0/
- Velitele JSDH (zřízena obcí Chorušice spol. s SDH VÚ)
návrh Franc František, Chorušice 61, 4.11.1974 21+ 0- 1/
- Jednatele návrh Müllerová Alena, Chorušice 98, 14.6.1982 20+ 0- 2/
- Hospodáře návrh Horníková Markéta, Chorušice 96, 28.3.1984 21+ 0- 1/
- Pokladníka návrh Horníková Markéta, Chorušice 96, 28.3.1984 21+ 0- 1/
- Vedoucí mládeže návrh Francová Tamara, Chorušice 61, 29.4.1968 21+ 1- 0/
- Starší člen sboru návrh Blažek Jiří, Chorušice 59, 31.12.1947
Vach Jiří, Chorušice 101, 18.11.1944 20+ 0- 2/
- Preventista návrh Müller Jiří, Chorušice 98, 18.9.1973 21+ 0- 1/
Do současné doby vykonávali funkce starosta-Franc, zástupce starosty- Kašparovský, velitel SDH-Lerch, velitel JSDH-Franc, pokladník-Blažek, jednatel-Francová, tímto jim děkuji za práci pro SDH.
K 2)
Dalším bodem byli Stanovy SDH Chorušice. Každý spolek, který je veden u Ministerstva vnitra a získal IČO musí mít Stanovy spolku. U našeho SDH používáme nadřazené STANOVY
Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska, ve znění přijatém III. řádným sjezdem, konaným ve dnech 2. a 3. července 2005 v Klatovech. Interní stanovy SDH Chorušice připravil p. Franc František a byly k dispozici k pročtení. Námitek se nenašlo. Proto byly jednomyslně schváleny a budou následně zaslány na OSH Mělník k zaregistrování.
K 3)
Projednal se návrh p. France, který poukázal na to, že jsme žádným způsobem neoslavili 100 let založení spolku. Proto navrhl k 110 výročí pořídit slavnostní prapor a větší oslavu nechat na příští rok k oslavě 111 výročí, kdy nám pomoc přislíbili i z OSH. Na prapor se pokusíme uspět se žádostí o dotaci u hejtmana středočeského kraje. Pokud bude prapor vyroben, příští rok se zajistí účast na slavnostech ve Velvarech (150 výročí založení SDH) a V Mělníků (125 výročí založení SDH). Návrh byl členy doplněn o zřízení prezentace na Chorušickou pouť. K tomu je potřeba zajistit staré kroniky SDH, staré fotky atd., zjistit vlastnictví staré stříkačky (r.v. 1942) údajně by se měla nacházet ve Velkém Újezdě. Doplněný návrh byl přijat.
K 4)
S vyúčtováním plesu a výroční valné hromady seznámil přítomné p. Franc. Co se plesu týče: bylo zakoupeno a odneseno dříví na sál v ceně 1200Kč, muzika paní Kindlové nás stojí 8000Kč a výdaj za večeře je 510Kč- celkové výdaje jsou 9710Kč. Příjem ze vstupu byl 5180 za 74 platících, dva roky se snižuje počet lidí na plese. Pro porovnání v roce 2010 to bylo 127lidí, 2011-136lidí, vloni 81lidí. Další příjem je z prodeje tombolenek, který činí 6155Kč to je prodaných 1231 čísel po pěti korunách. Sečteno a podtrženo výtěžek z letošního plesu je 1625Kč. (v loni 2023Kč).
Navrženo vybírat případné vstupné (prodat vstupenky) zároveň s roznášením pozvánek a žádostí o příspěvek do tomboly.
Dalším návrhem je zvýšení vstupného na pouťovou zábavu na 100Kč. A její pořádání uskutečnit venku v případě pěkného počasí, u tohoto se musíme domluvit s OÚ o možnosti altánu s lavičkami a stoly, dále pak o spolufinancování hudby společně s hospodou. Jednáním s OÚ a zástupcem hostince pověřena pí. Müllerová.
Výdaj za občerstvení na výroční valné hromadě je 5495Kč (v loni 4180Kč) do budoucna bychom mohli tento výdaj trochu omezit, zejména občerstvení pro delegace – uhradíme pohoštění jen po dobu konání VVH.
K 5)
Rozpočet na rok 2013:
Příjmy: -Výnos z plesu 10000,- Výdaje: - Pohoštění VVH, ples, pouť 9000,-
-Výnos pouťová záb. 9000,-
-Příspěvky členů 6000,-
-Dotace obce 15000,-
celkem __________40000,-
- Mikuláš 3000,-
- Dětský den 3000,-
- Dárkové balíčky oslavencům 5000,-
- Příspěvky na okres 2000,-
- Čarodějnice 2000,-
- Muzika na ples, pouť 16000,-
celkem 40000,-
Takto sestavený rozpočet je vyrovnaný.
Z diskuze: navrženo požádat OÚ o mimořádnou dotaci na oslavy 110 výročí založení SDH, s tím, že peníze budou použity i na dětský den, prapor, prezentaci k pouti.
K 6)
Z okresní zasedání delegátů SDH:
Byla představena možnost pojištění automobilů u Hasičské vzájemné pojišťovny. Pokud by sbor sjednal s HVP smlouvu o zastupování, byla by našemu sboru vyplacena provize 50% z každé uzavřeného povinného ručení nebo havarijního pojištění našeho člena SDH. Podmínky a výše pojistného je k dispozici na připravených letácích a na www stránkách HVP. Přítomní vzali tuto informaci na vědomí.
Zřízení elektronické korespondence. Emailovou adresu máme zřízenu dle požadavku OSDH, nutno nahlásit na OSDH, dále je zapotřebí nastavit filtry k přeposílaní korespondence. Zabezpečí p. Franc.
K 7)
p. Franc: SDH se zúčastní vzpomínkového pietního aktu v obci Zahájí dne 23. dubna 2013.
pí. Horníková: K uspořádání dětského dne uskutečníme ještě schůzku s přítomnosti rodičů. Zjistit možnost přijetí darů od rodičů.
p. Kašparovský: Stavět májku budeme? Ano. Uskuteční se brigáda na dovoz májky 27. 4. 2013 se srazem v 10h u hospody. Též přivezeme dříví na hranici pro pálení čarodějnic a dříví na příští ples, které bude uschováno u p. France. V čase plesu se jen donese na sál hostince.
Zajistit traktor – oslovit p. Rimkeviče Boleslava.
Zajistit přes OÚ těžbu dřeva, možná lokalita – Králova rokle.